Předvést v praxi své znalosti z hodin vlastivědy museli kluci a holky ze 4. tříd. Po pečlivé teoretické přípravě se vydali do místního parku, kde je čekalo 10 nelehkých úkolů. Každá dvojice obdržela plánek a podle něj vyhledávala stanoviště. Do průvodního listu pak  všichni popisovali směrovou růžici, přepočítávali pomocí měřítka na mapě vzdálenosti, rozlišovali druhy map, vyhledávali pohoří, hory, řeky, testovali svůj odhad, zaznamenávali, co která barva na mapě značí. Nesměli si  zaměnit buzolu s kompasem nebo GPS.

Nejvíce se jim líbila část, kde se pomocí kódu na kartě pohybovali prstem po turistických značkách, které pak při správném rozšifrování náležitě pojmenovali a nakreslili. Nezalekli se ani  focení a následné úpravy snímků s popisem dvou vybraných stromů.

Všechny týmy stezku prošly v limitu, žádný úkol nevynechaly. Paní učitelky teď čeká obtížné rozhodování, kterých pět dvojic odměnit. Snad budou mít šťastnou ruku.

Foto a text Alena Václavíková

Back To Top