V posledním týdnu ledna jsme se začali věnovat ve všech předmětech evropským státům. V matematice jsme počítali a porovnávali rozlohu a počet obyvatel v jednotlivých zemích nejen Evropské unie, seřazovali jsme jednotlivá data a procvičovali jsme tak počítání s největšími čísly v matematice. V přírodovědě jsme navázali na celou Evropu v rámci výuky o rostlinách a zvířatech v jednotlivých pásmech našeho světadílu.

Nejvíce práce nás však čekalo ve vlastivědě – názvy států, povrch Evropy, ostrovy a poloostrovy atd. je toho celá řada, co musí páťák zvládnout. Práce s mapou na koberci, ale také slepou mapou, do které je třeba zapsat názvy států, popřípadě řeky, moře. Názvy a zkratky, také druhy jazyků v jednotlivých zemích jsme zase procvičovali v jazyce českém. Všechny znalosti nenajdeme pouze v učebnicích.

V hodinách informatiky jsme potřebné znalosti dokázaly využívat k vytváření vlaječek států a získávání dat ke zpracování zápisů v sešitech. Kromě toho jsme sledovali naše tři spolužáky při práci na soutěžních otázkách v soutěži Evropa, do které se přihlásili společně se spolužáky z 5. A, otázky byly mnohdy náročné, protože obsahují i nám ještě méně známé zadání.

V Pv a Vv si zase doplňujeme kartičky na poznávačku na koberec s mapou Evropy. Rádi teď probíráme jednotlivé státy v nejbližším okolí naší země, zvlášť s využití obrázků a krátkých filmů z internetu. To se pak hned octnete třeba u moře, v Alpách nebo jen u sousedů v Polsku na Mazurských jezerech.

Foto a text Dagmar Vopelková

Back To Top