Vybraní žáci devátých tříd se ve druhém pololetí školního roku zúčastnili projektu „Příběhy našich sousedů“. Tento projekt jsme zdárně završili…
Začátkem února tohoto roku se žáci našich 9. tříd zúčastnili projektu s názvem „Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků se zaměřením na jejich rozvoj“. Cílem projektu bylo jednak získání informací o aktuálních znalostech a dovednostech žáků, ale také poskytnutí okamžité zpětné vazby žákům, jejich rodičům, pedagogickým pracovníkům a ředitelům škol. Do elektronického testování se zapojilo přes 13 000 žáků devátých tříd celé České republiky, z toho 1 757 z našeho kraje.
Test se skládal z následujících částí: český jazyk, matematika, anglický jazyk, člověk a příroda. Naši deváťáci se za výsledky, kterých dosáhli, nemusí vůbec stydět. Nejlépe dopadla matematika s percentilovým pořadím 82,34 (tzn. 82,34 % všech testovaných žáků bylo horších a pouhých 17,66 % lepších), v jazyce českém žáci dosáhli percentilu 71,08, v jazyce anglickém 67,78 a v části člověk a příroda 80,33. K výsledkům testování mají trvalý přístup nejen učitelé, ale i žáci pod svým přístupovým heslem. Snad je výsledky potěšily a motivovaly k další práci.
Foto Karel Knapp, text Renata Doležalová a Pavlína Kostelníková