V rámci projektového vyučování se páťáci věnovali významné osobnosti české kultury – malíři a spisovateli Josefu Ladovi. Na tabuli si…
Vyjmenovaná slova patří mezi nejtěžší učivo třetí třídy. Je lehké se je naučit vyjmenovat, ale umět je správně používat, což je horší, se snažíme v každé hodině jazyka českého. Protože jen odříkávání a odůvodňování je tak trochu nuda, hodiny si zpestřujeme.
Hodiny si zpestřujeme …
Ke každé řadě umíme písničku od Dády Patrasové, kterou si s chutí zpíváme na interaktivní tabuli. Vyrábíme si kartičky s vyjmenovanými slovy, ty pak třídíme a hrajeme různé hry na slova příbuzná. Vyhledáváme z nich slovní druhy, skládáme je podle abecedy. Skloňujeme je, časujeme, hrajeme hru „Kufr“.
Hrajeme pantomimu, popisujeme …
Pantomimou nebo popisem hádáme dané slovo. Vymýšlíme pohádku nebo básničku, v níž bude nejvíce vyjmenovaných slov. Učíme se slovo popsat, vyhledat k němu synonyma. V matematice z nich vymýšlíme slovní úlohy, počítáme řetězce ve tvaru hada, získáváme za vypočítané příklady obrázky slepýše, netopýra …
Vyhledáváme důležité informace …
V hodinách prvouky pak hledáme důležité informace o zvířatech, která objevíme ve vyjmenovaných slovech. Zatím jsme prozkoumali kobylu, myš, hlemýždě, netopýra, slepýše. Z nich pak vytváříme referáty pro kamarády. Už si umíme zajímavosti vyhledat na notebooku a daří se nám vytvořit si kratičký zápis.
Ušili jsme si …
V pracovní výchově jsme si dokonce ušili maňáska myšku, pytlíček na mýdlo, z papíru jsme si vyrobili netopýra a hlemýždě. Do konce roku nás čekají ještě vyjmenovaná slova po v a s a zvířata výr, vydra, sýček, sýkora, sysel. Už se na ně těšíme!
Foto a text Regína Hajná