Procvičování značek chemických prvků či anorganického názvosloví nemusí být nuda. O tom se přesvědčili žáci obou devátých tříd. Z názvů…
O tom, že fyzika není jen dřina ale i zábava, se mohou žáci přesvědčit během svých laboratorních prací. V 7. až 9. ročníku žáci projdou postupně 5 laboratorních prací. Během pokusů využívají nejnovější učební pomůcky ( manuální i nově digitální). Žáci se učí ovládat animace fyzikálních jevů, sami si vytvářejí podmínky svého experimentu, které pak simulují v počítači.
Využíváme nově i stavebnici I-Triangl plnou senzorů a aktorů. Sestavili jsme si model autonomního automobilu, který nám objasnil využití ultrazvuku k měření vzdáleností od překážky (parkovací asistent, vypnutí pohonu kol od určité vzdálenosti). V laboratorní práci týkající se optiky jsme sestavili jednoduchý stojan se světlometrem. V kapitole zvuk jsme využili senzoru hluku
Nejen během pokusů, ale i během výuky využíváme interaktivní tabuli, vizualizér, který nám velmi pěkně zobrazuje postup rysu geometrické optiky zrcadel či čoček. Výhodou je, že celý postup lze nahrát a zpětně pustit, rovněž lze využít zoomu přístroje místo mikroskopu a objekt vyfotit a posléze použít ještě větší digitální zvětšení – takto jsme například pochopili princip reflexních prvků – odrazky- využívající mnoha koutových odražečů. Pracujeme i se stavebnicemi NTL a nově i s Pasco sondami. K výuce využíváme vybavení, které máme z projektu „Další etapa modernizace vybavení ZŠ Město Albrechtice“ regionální číslo CZ.1.10/2.1.00/30.01597.
Foto a text Michaela Kubiszová