Procvičování značek chemických prvků či anorganického názvosloví nemusí být nuda. O tom se přesvědčili žáci obou devátých tříd. Z názvů…
Skoro každý kluk nebo holka dnes umí fotografovat nebo natáčet video. A myslí si, že na tom vůbec nic není. Za všechno mohou digitální fotoaparáty, videokamery i mobilní telefony. Zmáčknout spoušť dokáže každý. Proč ale jsou některé záběry zajímavé a jiné nudné? Proč se nám některá fotografie líbí a jiná ne? Proč nestačí jen umět mačkat knoflíky?
Na takové otázky mohli částečně získat odpovědi žáci 6. až 9. tříd navštěvující v uplynulém školním roce předměty informatika a výpočetní technika a zejména žáci navštěvující nepovinný předmět informatika a mediální výchova.
Už jim nejsou až tak cizí pojmy – jas, kontrast, clona, rozlišení obrazu, zlatý řez, celek, polocelek, detail, přechod přes osu … Vyzkoušeli si práci se střihovými programy MovieMaker a Pinnacle. Seznámili se se základními pravidly pro psaní titulků, poznali jakou funkci u videodokumentu plní hudební doprovod.
Někteří pochopili, že není vůbec jednoduché vymyslet a napsat zajímavý příběh vedoucí k natočení sebekratšího dokumentu. Zjistili, jak je těžké získat a vyhodnotit informace a využít je k napsání zajímavé a pravdivé zprávy určené ke zveřejnění prostřednictvím internetu nebo ji dokonce sdělit do kamery. Nejlepší práce žáků byly vysílány v místní kabelové televizi.
Foto a text Karel Knapp