Vybraní žáci devátých tříd se ve druhém pololetí školního roku zúčastnili projektu „Příběhy našich sousedů“. Tento projekt jsme zdárně završili…
Skoro každý kluk nebo holka dnes umí fotografovat nebo natáčet video. A myslí si, že na tom vůbec nic není. Za všechno mohou digitální fotoaparáty, videokamery i mobilní telefony. Zmáčknout spoušť dokáže každý. Proč ale jsou některé záběry zajímavé a jiné nudné? Proč se nám některá fotografie líbí a jiná ne? Proč nestačí jen umět mačkat knoflíky?
Na takové otázky mohli částečně získat odpovědi žáci 6. až 9. tříd navštěvující v uplynulém školním roce předměty informatika a výpočetní technika a zejména žáci navštěvující nepovinný předmět informatika a mediální výchova.
Už jim nejsou až tak cizí pojmy – jas, kontrast, clona, rozlišení obrazu, zlatý řez, celek, polocelek, detail, přechod přes osu … Vyzkoušeli si práci se střihovými programy MovieMaker a Pinnacle. Seznámili se se základními pravidly pro psaní titulků, poznali jakou funkci u videodokumentu plní hudební doprovod.
Někteří pochopili, že není vůbec jednoduché vymyslet a napsat zajímavý příběh vedoucí k natočení sebekratšího dokumentu. Zjistili, jak je těžké získat a vyhodnotit informace a využít je k napsání zajímavé a pravdivé zprávy určené ke zveřejnění prostřednictvím internetu nebo ji dokonce sdělit do kamery. Nejlepší práce žáků byly vysílány v místní kabelové televizi.
Foto a text Karel Knapp