Žáci 6. tříd se v hodině přírodopisu podívali pod pokličku mikrosvěta. Dávno ví, co je to mikroskop, k čemu slouží a z čeho…
V listopadu žáci devátých tříd určovali pH běžně dostupných látek pomocí dvou různých laboratorních metod. První metoda spočívala ve využití pH indikátorových papírků. Ty obsahují směs barviv (acidobazických indikátorů), které reagují na dané pH změnou barvy. Takové barvivo najdeme například v černém čaji. Jistě jste si všimli, že pokud do něj přidáte citrón, změní se jeho barva z černohnědé na žlutohnědou.
Druhá metoda umožnila určit kyselost či zásaditost látek pomocí digitální sondy – pH metru. Tato sonda obsahuje elektrodu, jež je ponořena do vzorku látky a reaguje na množství přítomných iontů. V elektrodě se vytváří elektrický proud, který se převede na hodnotu pH. Cílem laboratorní práce bylo rozdělit látky do tří kategorií: kyselé, neutrální a zásadité. To se všem žákům podařilo.
Foto a text Michaela Kubiszová