Vybraní žáci devátých tříd se ve druhém pololetí školního roku zúčastnili projektu „Příběhy našich sousedů“. Tento projekt jsme zdárně završili…
Zdalipak víte, co je to „integer“, „quotient“ nebo „polyheron“? Uměli byste anglicky vysvětlit, jak se řeší rovnice d = r x t? Že to není nemožné, dokazuje v těchto dnech několik žákyň naší školy, které se zapojily do pilotního ověřování výukového materiálu Angličtina pro matematiku. Modul s názvem Basic Mathematical Terminology v pěti lekcích seznamuje se základními slovíčky a frázemi z aritmetiky i geometrie, které požívají v hodinách matematiky např. děti v Anglii.
Pro děvčata je nové nejen těžké téma, ale i výukové prostředí a odpovědná organizace vlastní práce. Během svého studia se učí plánovat si své učení tak, aby lekce postupně plnila a látku zvládala, učí se přebírat odpovědnost za své učení. Učitel se v tomto kurzu stává pomocníkem, průvodcem v učení a rádcem. V online pracovním sešitě jsou k dispozici texty s výkladem, rozhovory žáka s učitelem, interaktivní cvičení, nahrávky ke slovíčkům, frázím i dvě výuková videa.
Podmínky pro úspěšné dokončení lekce jsou přísné: žádný ze dvou online testů nelze spustit, pokud žák nesplní každé cvičení se stoprocentní úspěšností. Dobré znalosti jsou pak předpokladem ke zdárnému splnění úkolu na konci každé lekce. V lichých lekcích musí děvčata prokázat dobrou úroveň písemného projevu v anglickém jazyce; v sudých lekcích odesílají svému učiteli k ohodnocení téměř až dvouminutové video, ve kterém komentují postup řešení matematického příkladu, jako kdyby byly u tabule.
Děvčata, která ve studiu náročného modulu odborné angličtiny vytrvala, mohou být právem na sebe pyšná. Věřím, že jednou jim tato zkušenost pomůže v rozhodování, zda vycestovat na studijní pobyt do zahraničí.
Foto Regína Hajná, text Simona Martínková