Vybraní žáci devátých tříd se ve druhém pololetí školního roku zúčastnili projektu „Příběhy našich sousedů“. Tento projekt jsme zdárně završili…
Po loňské odmlce jsme na druhém stupni opět obnovili tradici autorského čtení. Každý rok napíšou žáci v rámci hodin českého jazyka až čtyři velké slohové práce. Ty nejvydařenější pak mladí pisatelé prezentují před ostatními spolužáky.
Autorské čtení jsme pojali jako aktivitu nesoutěžní. Jejím cílem není práce hodnotit a mezi sebou porovnávat, ale spíš sledovat vývoj psaní jednotlivých žáků v ročnících.
Mladší nejčastěji charakterizují své rodiče, sourozence, kamarády. Vypravují zážitky z prázdnin i ze školy. Věnují se popisu pracovního postupu. Osmáci a deváťáci již mají potřebu sdělit svůj názor, vyjádřit myšlenku. Přemýšlí nad svou budoucností, vztahy mezi lidmi a hierarchií hodnot.
Opět se potvrdilo, že by byla škoda pouze ohodnotit pěkné slohy známkou „výborně“. Díky autorskému čtení žáci kultivují svůj mluvený projev, učí se prezentovat sebe i svoji práci na veřejnosti.
Příjemné chvilky si v prostorách hudebny užilo nejen na třicet autorů, ale i jejich kamarádi a vyučující českého jazyka.
Foto a text Nela Akritidis Čtvrtníčková