Voda jako velice důležitá součást života, ale také jako nezkrotný, nebezpečný živel. Se čtvrťáky jsme v přírodovědě začali s velmi zajímavým…
Toto je název učiva pro prvňáčky podle školního plánu na měsíc leden. V první části projektu si děti vytvořily skupinky a vyrobily z balicího papíru postavu. Jednotlivé části těla označily pomocí kartiček. Jiná činnost je čekala při určování částí hlavy. Pomocí plastelíny si vyrobily dlouhé hady a z těch tvořily vše, co dovedly pojmenovat na hlavě.
V druhé části projektu se věnovaly příznakům nemoci. Vyprávěly podle obrázků v pracovním listu příběh nemocného chlapce. Tím si rozvíjely svou představivost, fantazii a vyjadřovací schopnosti. Tajemný skřítek nám děj příběhu schválně popletl. Děti musely obrázky rozstříhat, správně poskládat, vybarvit a nalepit.
Třetí část projektu přivedla děti k poznání, že pro zdraví je důležitý přísun ovoce a zeleniny, protože obsahují vitamíny. Připravily si ochutnávku exotického ovoce a zeleniny pocházející z různých koutů zeměkoule. Například z Mexika, Indie, Číny nebo Íránu. Byly to jablka, bílá ředkev, ale i granátové jablko, kiwi, mango, avokádo, bluma, nashi a cherimoya, kterou pěstovali indiáni v Jižní Americe. Tyto zajímavé informace a ovoce nám dodal tým Bovys (Ovoce do škol).
Čtvrtá část projektu proběhla ve sportovním duchu. Abychom byli zdraví, musíme tělu dodávat nejen vitamíny (jíst ovoce a zeleninu), ale také se hýbat, sportovat a otužovat se. Proto jsme se vydali společně s 1. A vyzkoušet ledovou plochu na hřiště. Někteří prvňáčci již pěkně bruslí. Děti, které ještě nebruslí, se aspoň klouzaly. Snad je to motivovalo a příští rok bruslařů bude více. Myslím, že se nám projektový týden vydařil.
Foto a text Irena Santariusová