Vybraní žáci devátých tříd se ve druhém pololetí školního roku zúčastnili projektu „Příběhy našich sousedů“. Tento projekt jsme zdárně završili…
Najít vhodný termín autorského čtení se každoročně jeví jako nadlidský úkol. Na konci května nejsou ještě dopsány a opraveny veškeré slohové práce, s ubývajícími dny závěru školního roku zase silně klesá motivace žáku k účasti.
Navzdory tomu ve středu 22. června zaznělo v prostorách hudebny téměř třicet nejpovedenějších textů školního roku 2015/2016. Během obou pololetí mají žáci za úkol napsat celkem čtyři kontrolní slohové práce. Slohové postupy i témata se v jednotlivých ročnících liší.
I letos od těch nejmladších zazněly dojemné charakteristiky rodičů, sourozenců a kamarádů. Sedmáci nás zase prostřednictvím popisu pracovního postupu nalákali na dobrůtky, které dovedou sami připravit.
Osmý ročník se naučil psát výklad, recenzi a úvahu. Poslední zmíněné se pak nejčastěji věnovali žákyně 9. tříd. Ohlížely se zpátky do doby, kdy poprvé zasedly do školních lavic, nebo naopak přemýšlely nad tím, co je v budoucnu čeká.
Tímto děkuji vyučujícím českého jazyka za rétorickou průpravu žáků a paní učitelce Glötzerové za přichystání příjemného prostředí hudebny.
Foto a text Nela Akritidis Čtvrtníčková