Bohužel stále pokračujeme v on-line výuce a tak vás nechám alespoň nahlédnout pod pokličku videokonferencí s „třeťačky“. Tito žáčci si prezenční výuku anglického jazyka užili  jen velmi nepatrně a bohužel tak přichází o mnoho různých aktivit a her, které by ve škole byly na denním pořádku. I přesto musím většinu z nich velmi pochválit za účast na on-line hodinách, plnění úkolů, ale hlavně za jejich aktivitu.

Každý týden se setkáváme dvakrát na videokonferencích a jednou plní děti úkoly samy a upevňují si tak nabyté vědomosti. Mým cílem samozřejmě není jen děti naučit slovíčka a fráze, ale také v nich vyvolat chuť učit se cizímu jazyku a motivovat je k další výuce, což za těchto okolností je úkol jemně řečeno – nelehký. K upevnění učební látky dochází většinou zábavnou formou, pokud to moderní technologie dovolí. Když máme štěstí, podaří se nám spustit tabuli a děti na ni mohou psát. Naposledy jsme trénovali čísla do 20. Další variantou je, že mi píší odpovědi přímo do chatu (čti četu), jak tomu anglicky říkáme. ☺

Nejspolehlivější variantou však zůstává tužka a papír. Hrajeme bingo, hádáme chybějící písmena ve slovech, překládáme věty nebo dáváme slova ve větách do správného pořadí.  Občas dojde i na pohybové hry, jako třeba Simon says… (u nás: Kuba řekl…). Děti si také vyrobily kartičky a trénujeme použití správného tvaru slovesa – have got (mít). Tak to byla jen drobná ochutnávka z našich hodin, které jak doufám, brzy přejdou do normálního režimu. Všichni se snažíme poskytnout dětem co nejkvalitnější výuku, ale online hodiny se těm prezenčním nemohou nikdy vyrovnat.

Přeji vám všem spoustu sil do dalších dní a snad se zanedlouho setkáme!

Foto a text Jana Samli

Back To Top