Přece meteorologická stanice a údaje o počasí, které nepřetržitě poskytuje. A protože umí průběžně ukládat zajímavá data a grafy, jistě potěší všechny amatérské meteorology i zájemce o techniku.

V hodině matematiky jsme se sedmáky v rámci tématu „Racionální čísla – kladná a záporná desetinná čísla“ využili 31denní graf průběhu nejvyšších denních a nejnižších nočních teplot z prosince 2011 a začátku ledna 2012.

Žáci se na interaktivní tabuli a pracovním listu seznámili se souřadnicovým systémem s osami x a y, nanášenými veličinami (dny, °C), průběhem grafu, hledali a přiřazovali číselné minimální a maximální hodnoty a následně počítali teplotní rozdíly.

Úlohy sice byly jednoduché, přesto spolupráce ve skupinkách měla za cíl eliminovat možné chyby, kterých by se mohli dopustit při samostatné práci. A protože někteří žáci přiznali, že dosud obrazovku s údaji meteostanice na našem webu neviděli, bylo to jejich první seznámení se sledováním počasí v našem městě.

U počítače sedíme doma téměř každodenně skoro všichni – dospělí i děti. Kromě práce, her či sociálních sítí máme nově na záložce „meteo-zsma“ možnost sledovat kdykoli a odkudkoli ze světa i aktuální počasí u nás doma.

Poznámka: údaje z naší meteostanice využívá i portál www.in-pocasi.cz pro celostátní předpovědi počasi. Viz ZDE.

Foto a text Milan Pokorný

Back To Top