Hodina matematiky může být zábavná i poučná. Stačí mít k dispozici 27 barevných kostiček, které jsou vyrobeny z  pěnové hmoty.

Pracujeme s 27 barevnými kostičkami…

Snadno se s nimi manipuluje, a když spadnou, vůbec nedělají rámus. Prvňáčci pomocí kostek poznávají vlastnosti krychliček a učí se, co všechno se dá z nich postavit.

Matematika? Stavíme stavbičky…

Sami přicházejí na různá řešení, společně si je mezi sebou sdělují a snaží se je zapisovat do plánku. Sledují počet krychlí, počet podlaží, složitost staveb a barevnost.

Paráda, můj komín je nejvyšší…

Postupně získávají první zkušenosti s kombinatorickými situacemi. Zvládají už postavit jednoduché stavby podle připraveného plánku.

Každý z nás postupuje podle plánku…

Při hře na „Vysílač- přijímač“ jeden hráč popisuje svoji stavbu kamarádovi a ten ji podle návodu staví. Pro pobavení soutěží, kdo postaví nejvyšší komín (rekord je zatím 16 kostiček).

Tuhle sem…

Oblíbená je i hra „Na autobus“, při které si děti hrají a předvádí jízdu autobusu, při které cestující nastupují a vystupují. Ostatní vše zapisují a počítají, kolik lidí nakonec vystoupí na konečné zastávce.

Kdopak nás to právě učí?

Matematika prof. Hejného je zajímává a zpestřuje nám hodiny matematiky.

Foto a text Regína Hajná

Back To Top