Pátrání po krokodýlovi nilském se rozběhlo před čtrnácti dny ve 2. B. Malí detektivové se rozhodli o pohřešovaném zjistit co nejvíce informací. Stopy je zavedly do interaktivní učebny. Tam objevili různé druhy krokodýlů a do svých notýsků si poznamenali důležitá fakta a zajímavosti.

Podařilo se jim také vystopovat kresleného krokodýla Chňapíka, se kterým se skamarádili a naučili se o něm písničku. Sledování pokračovalo dál i v ostatních předmětech. V básničce “Krokodýl“ od J. Slívy si museli poradit se slovními druhy a zmizelými slovy. Domyslet básničce konec nebyl pro pátrače vůbec žádný problém, protože svoji slovní zásobu cvičí ve hře “Na slovojeda“.

V matematice pomohli s kladením vajíček a jejich vypočítáním. Ve výtvarné výchově si ho podle popisu zkusili nakreslit, v jazyce českém vymyslet co nejvíce sloves. Když už měli dostatek informací, pokusili se malí Sherloci vyrobit si svého krokodýla z plastové láhve. Kromě bystrého úsudku musí mít detektivové i dobrou kondičku.

Tu si zdokonalovali v tělesné výchově. Nejprve ve hře „Na krokodýly a opičky“ a pak v překážkové dráze, která byla opravdu náročná. Ať se detektivům postavilo do cesty cokoliv, zvládli vše hravě a bez potíží.
Z deníčků detektivů …

  • krokodýl neumí žvýkat
  • loví pomocí mohutného ocasu
  • má dobré navigační schopnosti
  • svá játra a plíce může v těle posouvat a měnit tím svoje těžiště
  • krokodýlí krev má antibiotické a protizánětlivé účinky

Zazpívejte si s námi!

Foto a text Regína Hajná

Back To Top